Science

SCIENCE 1ST GRADE                  

 

PRIMARY RESOURCES

UNIT 15: ¡ TODOS AL TRABAJO! JOBS


  • People have different types of Jobs.
  • A gardener Works with plants.
  • A teacher Works with children.
  • A postman officer protects the town and enforces traffic laws.
Unidad 15: ¡Todos al trabajo!
Web interactivas
Jclic
Trabajos en la naturaleza
 
El trabajo en fábricas y talleres
 
Personas que nos ayudan
¡Vaya tela!
  
Investigo sobre una profesión
  
   

The works (1º)
 
 
 


UNIT 14: ¿ DE QUÉ ESTÁN HECHAS LAS COSAS? HOW ARE THINGS MADE?

Materials 
The Earth and materials 
Usamos muchos materiales
 
Las herramientas y las máquinas
Reciclar es tarea de todos
Fabrico una marioneta
  
   
Materials (1º)
 
 
 
Activity 1: Do the following experiment on the characteristics of different kinds of materials. Then complete this worksheet: MATERIALS

materials
UNIT 13: "LET´S TRAVEL" Practicar online 

Vídeo Magic English: Let's travel"



18 Lets Travel - Magic English

Unidad 13: Vamos de viaje
Web interactivas
Jclic


REPASO: 1 2 3 4
Los medios de comunicación
El mundo en tus manos
Viajo en transporte público


The transport (1º)

Means of transport 
 Means of communication 

 

 UNIT 12: "MY TOWN"

                  Espejo (Córdoba)




    Unidad 12: El lugar donde vivo
    Web interactivas
    Jclic
    Así son los pueblos
    Así son las ciudades
    Pueblos fantasma
    Cuido lo que es de todos


    • ·         LOS PAISAJES DE MONTAÑA.MOUNTAIN LANDSCAPES.
    • ·         LOS PAISAJES DE LLANURA. FLAT LANDSCAPES.
    • ·         LOS PAISAJES DE COSTA. COASTAL LANDSCAPES.



      MOUNTAIN LANDSCAPES: Una montaña es una gran elevación de terreno. En las montañas nacen muchos ríos. En los paisajes de montaña también podemos ver otros elementos naturales, como los bosques y los valles.

      Las personas construyen pueblos en las montañas. Los pueblos de montaña son pequeños y en ellos viven pocas personas. Las carreteras que comunican estos pueblos son estrechos y tienen muchas curvas.




      En los paisajes de montañas hay montañas, bosques y valles. Los ríos de montaña son estrechos y los pueblos , pequeños.



      In a mountain landscapes there are mountains, forests and fields. The mountains are covered in snow. In some mountain landscapes, there are villages and roads. Mountain villages and roads are small.

      FLAT LANDSCAPES: Una llanura es un terreno plano, en el que no hay montañas. Los ríos que bajan de las montañas son más anchos cuando atraviesan la llanura y sus aguas son más tranquilas. En las llanuras podemos ver prados y bosques cerca de los ríos.
      En las zonas llanas, las personas cultivan los campos. Además, construyen carreteras, autopistas o vías de tren.
      Los pueblos y ciudades de la llanura son grandes y en ellos viven muchas personas.
      En los paisajes de llanura, el terreno es llano. Hay prados, ríos anchos, campos de cultivo, carreteras y autopistas. Los pueblos son grandes.

      COASTAL LANDSCAPES: la costa es el terreno que está 


      Recursos

      Unit 11
      Web interactive
      Jclic
      Landscapes (1º)

      Chant


      UNIT 10: RETURN SPRING (VUELVE LA PRIMAVERA)

      • WEATHER
      • CLOTHES
      • DAYS OF THE WEEK.
      • MONTHS OF THE YEAR
      • SEASONS
      • THE CALENDAR

      WEATHER: What´s the weather like? It´s sunny, windy, hot, cold, cloudy...








      CLOTHES: What do you wear in...? I wear...(coat, trousers, jeans, shoes, boots, sandals, swimsuit, scarf, wolly hat, raincoat, shorts, jacket, T-shirt...





      DAYS OF THE WEEK. There are seven days in a week. Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday and Sunday.
      Interactive activities

      MONTHS OF THE YEAR. There are twelve months in a year. January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November and December.
      Interactive activities 
      English exercises.

      SEASONS. The year has four seasons.

      In Winter  it is cold and snowing in some places. Many trees remain leafless. Spring rains and the temperature is warm.
      In Spring: It rains and the temperature is warmer. Most flowers Bloom.
      In Summer it is hot and not usually rain. Plants lose their leaves and bear fruit.
      Cool and rainy in autumn . Many trees lose their leaves.

      Discovering autumn: SWALLOWS
      THE CALENDAR.





      SEASONS AND WEATHER
      Interactive :Months, days, seasons.
      Interactive: Weather
      Video: Magic English "Changing Seasons"

       

       

       UNIT 9: WE NEED WATER

      • Water is all around us.
      • Types of water.
      • We need water.
      • Using water.
      • Saving water.
      • Solid, liquid and steam.

      WATER IS AROUND US

      You can see water in many different places. There is water in the sea, in rivers and in lakes. Rain and snow are made of water. 

      Video: Water, water everywhere 

      TYPES OF WATER                                                                                 

      The water in the oceans and seas is salt water. We cannot drink salt water. The water in rivers and lakes is fresh water. We can drink clean, fresh water.


      WE NEED WATER                                                                                 

      Wild animals get water from a lake. Plants get water from the rain. Children get water from the tap. Birds get water from puddles.

      Water is very important . All living things need water to live. Animals and birds need water to live. Plants need water to live. Humans need water to live. 
      Video: Water changes everything. 
      BOOK

      USING WATER                                                                                      

      We use water to do many things at home. We flush the toilet. We wash the dishes. We play. We water the plants. We drink water. We brush our teeth...

      Los seres vivos necesitamos el agua para vivir. Las personas también utilizamos el agua asearnos, para cocinar...e incluso para divertirnos.
      Para que siga habiendo vida en la Tierra es importante cuidar el agua.

      SAVING WATER                                                                                    


      Video: Hero of salving water.


      SOLID, LIQUID AND STEAM

      Water can exist as a liquid as a solid or as steam. The water you drink is a liquid. Ice is solid water. Ice is very cold. Steam is very hot water.

      States of Water: Video

      Water Cycle Game


      http://www.neok12.com/quiz/WATCYC01

      Water cycle video by The Nasa.


      http://www.youtube.com/watch?v=0_c0ZzZfC8c&list=PL67E5CB11D40D338E

      The water cycle song

      http://www.youtube.com/watch?v=aU5WCqKHBfs

       
      UNIT 8: PLANTS
      • The parts of a plant.
      • What do plants need?
      • Plants grow.
      • Plants change.
      • Where do the plants grow?
      • Plants are important.
      Parts of a plant:
       Plants are living things. All plants have got roots, a stem and leaves. Some plants have got flowers. Trees are plants. The stem of a tree is a trunk.
      (Las plantas son seres vivos. Todas las plantas tienen raíces, tallo y hojas. Algunas plantas tienen flores. Los árboles son plantas. El tallo de un árbol es un tronco.)

      SONG: "PARTS OF A PLANT"

       What do plants need?

      Plants need sunlight, water, soil and air to live.
      (Las plantas necesitan luz del sol, agua, tierra y aire para vivir.)
      SONG: "THE NEED OF A PLANT".

      Plants change
      Plants change during the year, ( spring, summer, autumn, Winter)
      Las plantas cambian durante el año.

      Where do plants grow?
      Plants grow in many different places. Some plants grow in hot, dry places like the desert or beach. Other plants grow in cool, wet places like the forest or a pond.


      Plants are important.
      We use plants for food.
      We use plants for furniture.
      We use plants for decoration.

      Hay plantas silvestres y plantas salvajes. Hay plantas que crecen en la naturaleza sin nadie que las cuide. Son plantas salvajes.
      Otras plantas las sembramos y las cuidamos las personas. Son plantas cultivadas.
      Para cultivar plantas hay que sembrar las semillas, regarlas y abonarlas. Por último, se recoge la cosecha.

      AICLE :I LOVE PLANTS
      AN INTRODUCTION ABOUT THE PLANTS
      WORKSHEET 1 Label the Parts of a Plant
      WORKSHEET 2 My Parts of a Plant Booklet
      WORKSHEET 3 Life Cycle of a plant
      PLAY TIME!












      UNIT 7: WHERE DO ANIMALS LIVE?
      • Los animales salvajes (wild animals) 
      Muchos animales viven en libertad en la naturaleza lejos de las personas. Son animales salvajes. Wild animals.
      Wild animals live in natural places like forests and rivers. (Eagle, crocodile, giraffe, fox)
      Domestic animals live in our homes or on farms ( cat, pig, cow,dog,
      Los animales salvajes buscan refugio y alimento por sí mismo.
      Algunos animales, como la ballena azul, corren el riesgo de desaparecer si no cuidados los lugares donde viven.
      • Los mamíferos, las aves y los reptiles (mammal, fish and reptile)
      El tigre es un mamífero. Los animales mamíferos tienen el cuerpo cubierto de pelo, son vivíparos y cuando son pequeños, maman.

      La cigüeña es un ave. Las aves tienen el cuerpo cubierto de plumas. Son animales ovíparos.

      La tortuga es un reptil. Los reptiles también son ovíparos y tienen el cuerpo cubierto de escamas.
      • Los peces y los anfibios (fish and anphibians)
      El mero es un pez. Los peces tienen el cuerpo cubierto de escamas . Viven en ríos , mares o lagos. Son animales ovíparos.

      La salamandra es un anfibio. Los anfibios viven en el agua o cerca de ella. Tienen la piel desnuda y húmeda. También son ovíparos.

      Eagles can fly, tigers can run, dolphins can swim.
      Birds are covered with Bathers.
      Mammals are covered with fur.
      Birds are born from eggs.
      Mammals are born from their mother´s tummy.
      Some animals live on land and some animals live in the water.
      http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=3514http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=4499
      http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=4615http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=5365








      UNIT 6: ANIMALS

      
      Canción de los animales
      • Cómo son los animales:
      Algunos animales tienen patas   (legs) y andan (walk)sobre la tierra. Su cuerpo está cubierto de pelo  (fur)
      Otros animales tienen alas  (wings )y vuelan  (fly) por el aire. Su cuerpo está cubierto de plumas(feathes)
      Y otros animales tienen aletas (fins) y nadan  (swim) en el agua. Su cuerpo está cubierto de escamas (scales)

      They have got / it has got...(legs, fur, wings, feathes, fins, scales,shell)
      They/it  can (walk, fly, swim, slithers)
      • Los animales se alimentan.
      Algunos animales se alimentan de plantas. Son animales herbívoros, como la jirafa.
      Otros animales como el león se alimentan de carne. Son animales carnívoros.
      Y otros como el mono comen de todo tipo de alimentos. Son animales omnívoros.
      • Cómo nacen los animales.
      Hay animales que nacen del vientre de su madre. Son animales vivíparos (el caballo)

      Viviparous animals are born from their mother´s womb.

      Otros animales nacen de huevos. Son animales ovíparos ( el gorrión)

      Oviparous animals are born from an egg.

      To learn
      Video:20 Wild Animals. Magic Enghish.
      Video: Type of animals.
      Video: All about animals 























    • Memory game
    • Country mouse and city mouse: Video  
    • Animals: Actividades interactivas.
      VOCABULARY

      UNIT 5: VIVIMOS EN FAMILIA : FAMILY




      FAMILY








      UNIT 4:"¿Cómo es tu casa? How is your house? "

      
      Interactive Book

      • Distintos tipos de casas. Different types of houses
      • Construimos casas. Build houses
      • La casa por dentro. Inside the house
      http://dolorespovedano.blogspot.com.es/p/blog-page_11.html
      Vídeos " Magic English"
      Happy houses 
      At home part I

      At home part II  
      At home part III 




      UNIT 3: "Alimentos para crecer" " Food"

      • Hay distintos tipos de alimentos: fruta, verdura, leche, pescado, cereales...

      • There are four food groups:
      Meat, fish and eggs.
      Fruit and vegetables.
      Dairy.
      Bread and cereales.

      • Fruta y verduras . Fruit and vegetables
      Las manzanas, peras y plátanos son frutas. La cebolla , zanahoria y patatas son verduras.
      Apples, pear and bananas are fruit. Onions, carrots and potatoes are vegetables.
      • Algunos alimentos se obtienen de los animales y otros, de las plantas.
      • Food from plants. Food from animals.
      La fruta y las verduras se obtienen de las plantas.
      Fruit and vegetables come from plants.
      • Food from animals. Hen (gallina), cow (vaca), pig (cerdo), eggs ( huevos), milk (leche), ham (jamón).

      • Comida sana y comida no sana.
      • Healthy food and unhealthy food.
      La comida sana es buena para tu cuerpo. La fruta y verdura es sana. La comida no sana es mala para tu cuerpo. La pizza y dulces son comidas no sana.
      Healthy food is good for your body. Fruit and vegetables are healthy. Unhealthy food  is bad for your body. Pizza and cake are unhealthy.
      • Hay cuatro comidas: Desayuno, almuerzo, merienda, cena.
      • There are four meals: Breakfast, lunch, snack and dinner.

      • Nos alimentamos bien. Healthy food habits.

      Food and meals (PDF) . Libro de ejercicios para practicar vocabulario.

      I like food (PDF). Libro para practicar.

      Ejercicios online. Exercises.

        


      1. BRAINSTORMING TIME! 
       














      2.VIDEO TIME!
      3. PLAY TIME!
      **QUINTRICIOUS!. JUEGA CON ESTE PEQUEÑO DINOSAURIO A CLASIFICAR LOS ALIMENTOS.



      ***COOKING WITH DORA IN THE KITCHEN
      COCINAMOS CON DORA EN LA COCINA

      http://treehousetv.com/kids/games/activity.aspx?ID=950&showID=18


      ***LISTEN AND GUESS!




      ***REVIEW YOUR VOCABULARY WITH THIS ELF NET.


      Food




      Click on the snail, in the circle "food" -->    and listen to the boy presenting some foodThen, do the activities.
      If you click on the butterfly, in the circle "food" -->you will find some more food and more activities.
      , , , ,

      Buy food in the supermarket !!

      Play this game and buy all the food before time is over. Good luck !!

      Fruit or vegetables ? Play the game

       

      In this game you have to choose fruit or vegetables to put in the basket.  Go for it !!

      Fruit and vegetables

      Can you distinguish between fruit and vegetables?




      4. READING TIME!



      Food and meals (PDF) . Libro de ejercicios para practicar vocabulario.

      I like food (PDF). Libro para practicar.
      Ejercicios online. Exercises.




















      UNIT 1: MY BODY

      -Animals (PDF)



      GROW HEALTHY AND GOOD HABITS

      PLANTS

      WATER

      SEASONS AND WEATHER

      LANDSCAPES

      ***TIPS FOR CHRISTMAS!

      ***TIPS FOR THANKSGIVING DAY!

      1 comentario: